Monday 28 January 2013

Aku dapat rasakan sekarang B2ST dah semakin DOWN :'(

Assalamualaikum, serious aku cakap, lepas tadak bf nie aku kerap menangis sebab family and sebab bias aku. yahhh perkara biasa ja kan :) but hari nie memang aku naik gila, sebab apa? datangnya group baru like EXO, BTOB, BAP, B1A4 and else *aku tak engat sebenarnya :P* jarang aku nampak kad twitter post about B2ST, aku dah rasa dalam twitter nie aku sorang ja B2UTY, yang lain semua EXOTIC, BABY and MELODY. Dikatakan banyak followers aku and following aku fan of three group. Aku bukan apa, semenjak datangnya three group nie aku rasa macam "wahhh! diorang handsome handsome, mesti ramai fans diorang kan?" aku pun sekarang dah jadi fan BTOB iaitu MELODY. Tapi aku still engat dari mana aku kenal kpop, dan group mana yang buad aku tertarik kepada kpop nie :) bayangkan 2 year aku setia tak pandang langsung group lain except B2ST?! wahh now aku tercurang dan mula jadi fan of MBLAQ, SHINEE and BTOB. MBLAQ and SHINEE kpop idol lama like B2ST, BTOB pulak baru je, tak sampai setahun kut, entahlah maybe dah sampai setahun rasanya, well baru kenal tak tahu banyak sangat pasal BTOB. Aku minat BTOB pun sebab CUBE ENTERTAINMENT sekali dengan B2ST :D aku pun nyaris nyaris nak jadi EXOTIC sebab D.O comel sangat, mata dia bulat and suara dia tersangat sedap, aku juga hampir jadi BABY sebab YONGJAE suara dia pun merdu jugak like D.O and aku hampir jadi BANA sebab suka dengar BARO rapp and muka dia seiras macam ex aku :) tapi tapi tapi aku cuba sabar, yes aku mengaku aku ada jugak bias dalam EXO, BAP and B1A4, tapi aku rasa macam bersalah pun ada, nak tahu sebab apa? ada teacher aku nie tanya dekat aku -->

Teacher: "kenapa kamu suka kpop?"
Aku: "sebab diorang ada bakat macam menyanyi, menari, menulis lirik, bermain piano dan banyak lagi. Dan saya bukan minat diorang sebab diorang handsome, bukan sebab ikutkan zaman sekarang, tapi saya memang suka muzik :)"
Teacher: "artis malaysia pun ada bakat macam tuh, tapi kenapa kamu nak pilih orang korea?"
Aku: "yaa saya tahu, tak kesemua artis malaysia pandai menari dan dalam masa yang sama diorang takdak bakat macam kpop. Saya bukan nak kutuk teacher, tapi saya cuma beri pendapat saya je teacher"
Teacher: "Artis malaysia macam yuna, najwa latif and else ada jugak bakat kan?"
Aku: "yeahhh! saya tahu diorang pun idola saya teacher macam siti nurhaliza, black and meet uncle hussien, tapi diorang tak boleh menari, tapi serious saya cakap teacher saya tertarik tengok orang menari, dan saya rasa cemburu sebab orang lain boleh menari dan lebih berbakat dari saya"
Teacher: "lagi sebab kamu?"
Aku: "saya tengok video diorang, selagi diorang tak practice betul betul, diorang takkan dapat rehat sehinggalah diorang practice sampai diorang boleh, dan saya nak jugak berjaya macam diorang dalam belajar. Dalam B2ST, saya masih pegang kata kata leader B2ST iaitu "be number 1, and ignore hater" ayat tuh yang buad saya lagi semangat untuk belajar atau nak tunjukan bakat, biarlah apa orang nak kata asalkan kita berjaya one day :)"
Teacher: *diam! t'tba* "ohh saya faham, kamu nak berjaya macam diorang macam, selagi kamu tak faham apa yang kamu belajar, kamu akan terus berusaha sampai kamu faham dan berjaya, dan ayat leader B2ST "be number 1, and ignore hater" seperti kamu nak lakukan sesuatu macam bakat kamu di depan orang ramai, dan kamu tak kisah kalau ada orang nak kutuk kamu? nak bash kamu? macam gitu?"
Aku: "yes teacher! kekadang saya cuba belajar bahasa korea sebab nak faham apa yang diorang cakap dan saya tahu bahasa korea bukan wajib kita nak belajar kan? tapi saya nak belajar untuk nak faham apa yang diorang cakap dan apa maksud dalam lagu diorang. Dalam masa yang sama saya akan belajar menari dalam diam, sebab tarian diorang buad saya terpikat, tapi teacher kena faham, bukan yang seksi seksi macam dangdut ka goyang sana sini, macam tarian biasa je"
Teacher: "okeyy, kamu orang pertama yang saya jumpa dan bagi sebab yang macam karangan, tapi ingat kalau minat jangan sampai lupa allah, jangan terlalu obses sangat, kamu tuh islam *actually teacher nie india mix china*"
Aku: "okey teacher! :)"

Macam tulah aku bagitau kad teacher aku waktu aku form berapa taktau, entah lupa dah, aku suka semua kpop ido. Tapi aku ingat aku mula kenal kpop dari siapa dan mana? iaitu dari B2ST lagu Shock, aku terus jatuh hati, sebelum aku minat kpop nie, aku jujur nie, aku cukup benci kpop dalam kepala otak aku duk fikir "kpop nie pembedahan plastik bagai" but now aku tahu siapa diorang sebenarnya, bodoh kan aku waktu tuh? yeahh bodoh *hentuk kepala dekat dinding dush dush* but now aku kpopers setia and setiap masa aku akan fikir kpop *haha perasan* to fan EXO, BAP and B1A4 sorry kalau buad diorang terasa, but jangan lupa saya pun ada jugak bias dalam EXO, BAP and B1A4 :D

Okey aku mula jadi MELODY or FAN OF BTOB semenjak aku tertengok video PENIEL, SUNGJAE and ILHHON menanyi lagu crayon dalam kereta, lepas tuh aku tengok PENIEL aku jadi wahhhhhhh! LAWAKKKKK! haha actually aku suka lelaki yang funny funny nie :D semua ex aku funny funny sebenarnya :D and yang lagi aku suka PENIEL pandai speaking ENGLISH! wahhhhh, aku cukup suka suka suka! walaupun aku tak reti speaking english -_- nevermind lantak lah kan? :P dan aku mula tengok video MTV DAIRY BTOB serious lawak! SUNGJAE pecahkan tembikai guna kepala, zombbie rapper and banyak lagi yang funny :P bukan tuh saja diorang ada banyak banyak banyak sangat bakat, semua member of BTOB pandai rapper? what?!!! aku terpegun and terkejut kut! dah lah aku suka laki yang pandai menari, rapper, suara yang merdu, funny and pandai speaking english :D well now aku dah ada :P *jealous habar ye awok :P* BTOB ada semua apa yang aku suka :D nak tengok video yang buad aku jatuh jati dekat peniel? nah amek! :P http://www.youtube.com/watch?v=5c2bnhmFd6o

Pasal SHINee pulak aku minat diorang disebabkan seorang je sebenarnya iaitu onew :D dia funny kut! dalam hello baby dia paling nasib malang, terhantuk lah, takut baby *ada sebab tertentu* dia funny dalam diam, first video aku mula minat onew --> http://www.youtube.com/watch?v=JVL_XOgGdIo ha pandai pandai ler kamu nengok ye :P onew ketawa memang pecah perut kalau dengar and first time dengar bunyi gelak tuh hahahahaha! dalam duk niat nawaitu takmau minat SHINee, sebab nak tengok video Hello Baby, habis je tengok Hello Baby, tanpa fikir banyak, terus cari gambar onew and funny moment onew and shinee, lepas tuh terus lah jadi SHAWOL or FAN OF SHINee :D look? dari tak minat ke minat mesti ada sebab kan :P

Mblaq pulak. Aku minat MBLAQ lepas tengok video Leejoon menari lagu ABRACADABRA, serious lawak! and satu lagi dia nie main dancer dalam MBLAQ! look, macam yang aku minat kan? bukan sebab handsome or what!!! :P haha, saja buad teruk :P tengok sini video dia menari tuh :P --> http://www.youtube.com/watch?v=T2trUpbl4wY dan lepas tuh mula lah cari video MBLAQ, boring punya pasal time cuti, tengok lah video Hello Baby. Memang lawak and ada setengah joon nie nasib malang jugak dalam hello baby nie baby tak pick dia sebagai favorite appa :P tapi akhirnya leo and lauren pick dia sebagai favorite appa, memang terkejut kut! dalam program hello baby nie leo cukup benci gila kad joon sebab perangai dia sama, suka marah budak budak, nama pun budak budak, bukan faham sangat kan? hahaha, nevermind, try cari mblaq funny moment, dikatakan setiap hari tengok siap download siap, serious tak bosan tambah time badmood, tengok video lawak lawak lupa habis masalah :P haha!

Dari situlah aku mula kenal kpop :) and follow at twitter :D https://twitter.com/Panda971212 tengok jelah twitcon and background and aku tweet semua about kpop :D kalau ada silap ejaan tuh biasalah tengah excited sebab lama tak update blog :D rasa malas nak update pendek pendek :P dan aku tunjukkan gambar kumpulan yang aku mention dalam blog aku macam B2ST, BTOB, SHINee, MBLAQ, EXO, BAP and B1A4 :D akhir kata bye-yeom :D assalamualaikummm :)

Nie B2ST(Boy To Search For Top) atau selalu orang panggil dengan Beast, yes i know maksud dia binatang buas, tapi B2ST tak macam tuh kay :D diorang the best and baik baik :D

he is my bias in B2ST :) nama dia kikwang, bakat dia menari, yes i like to dance like him :)

ini BTOB, ramai yang kata member BTOB ada yang hampir seiras macam B2ST :) diorang nie semua funny, and aku suka dengar lagu diorang WOW :)
He is my bias in BTOB. Nama dia PENIEL :D aku selalu panggil pen :P hehe, and i want to speaking english very well like him :D
Nie kumpulan SHINee, pendapat aku, dalam banyak group aku minat group SHINee nampak agak serious, tapi? haha tak pun, diorang funny jugak! tambahan onew chicken :P

Nie Onew, dia leader of SHINee tapi tak berapa nampak sangat dia leader sebab perangai dia maybe :P haha, dia lebih pilih fried chicken dari Yoogeun(baby dari hello baby)

Nie kumpulan MBLAQ, dari yang tua ke muda, perangai sama ja! hahahaha, serious diorang nie funny teruk! 

Nie Leejoon dari kumpulan MBLAQ, dia nie bukan agak funny tapi memang very very very funny :P and i like him because, he is main dancer in MBLAQ :D

Tengah rajin nie, nak post jugak EXO, BAP and B1A4 :D

Nie kumpulan EXO-K actually jangan confused, EXO ada dua, satu EXO-K and satu lagi EXO-M. EXO-K untuk korea, and EXO-M untuk mandarin :)


Nie D.O, aku taktau kenapa nama dia D.O sebab aku bukan EXOTIC, aku cuma minat mata dan suara dia je :) maybe diorang pendekan nama dia maybe? :D *look at their eye! bulat and aku suka :D

Nie kumpulan B.A.P aaaaa yag aku tahu lagu Rain Sound diorang daebak! aku suka dengar lagu tuh :D

Dalam B.A.P aku minat dia, aku mula minat dia bila tengok mv rain sound and aku suka repeat kad part dia :P suara dia, yahh aku suka dengar suara dia :D ahh! lupa nama dia Youngjae :P

Nie kumpulan B1A4 :D eeeee seksi kan diorang *joke joke :D yang aku tahu aku suka lagu Baby Good Night, dan aku paling suka diorang menari dalam lagu tuh, sumpah comel! dan aku suka tarian diorang :D

Nie Baro dari kumpulan B1A4, nama dia? pelik? tapi comel kay dia! muka dia mirip like my ex-bf -_- ignore that! but aku suka dengar lagu B1A4 kad part dia rapper :D

That all bye-yeom assalamualaikum :D











1 comment:

  1. Cari Situs Judi AGEN BANDARQ Online yang aman dan terpercaya ?
    Solusinya hanya di NAGAQQ
    Bonus Refferal 20%
    Bonus Turn Over 0,5%
    Hanya dengan minimal deposit 15ribu sudah bisa bermain 4 game sekaligus lohh..
    Ayuk daftar dan gabung sekarang juga,,
    WHATSAPP : +855967014811
    PIN BB : 2B209F68

    ReplyDelete

She is my BFF :)

She is my BFF :)
with azian

Friend is very IMPORTANT!

Friend is very IMPORTANT!
Selamanya! insyaallahh :)

Aina Shafiqah Binti Nasir A.K.A. Panda Tembun

Aina Shafiqah Binti Nasir A.K.A. Panda Tembun

We Are Young :3

We Are Young :3